با توجه به آمارهای اخیر، شبکه های اجتماعی مختلف در حال رونق گرفتن و رشد کردن هستند. امروزه شبکه های اجتماعی پر بازدید، فرصت بی نظیری برای صاحبان کسب و کار ایجاد کردند و نسبتا تمام این شبکه های اجتماعی در یک رده قرار دارند اما برای اینکه بتوانیم بهترین شبکه بازاریابی و درآمدزایی را مشخص کنیم، باید به شاخص های مختلفی توجه کنیم که می تواند موفقیت و درآمد یک شبکه را نشان دهد.

از جمله شاخص های مهم می توان به تعداد کاربران فعال، حجم ترافیک و بازدید، تعداد تبلیغات و تبلیغات موفق، تعداد کاربران پرداخت کننده و … اشاره کرد. با بررسی این شاخص ها، می توان بهترین شبکه بازاریابی و درآمدزایی را شناسایی کرد.

با توجه به این شاخص ها و آمارهای اخیر، شبکه ای که در حال حاضر بیشترین درآمد را دارد، فیسبوک است. فیسبوک با تعداد کاربران بیش از ۲.۷ میلیارد نفر، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است. این شبکه به دلیل محبوبیت و پرکاربرد بودن، برای بسیاری از کسب و کارها و فروشگاه های آنلاین به عنوان یکی از ابزارهای اصلی در جهت بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به آمارهای اخیر، فیسبوک سالانه حدود ۷۰ میلیارد دلار درآمد دارد که این میزان درآمد بیشتر از شبکه های اجتماعی دیگری همچون توییتر، اینستاگرام و لینکدین است. در واقع، فیسبوک با توجه به تعداد کاربران بیشتر، بیشترین ترافیک و بازدید را نیز دارد که این موضوع باعث شده است که تبلیغات در فیسبوک نیز موفقیت بیشتری داشته باشد.

راه های کسب و کار در فیسبوک

در ادامه روش های کسب و کار و درآمدزایی از فیسبوک را با شما به اشتراک میگذاریم.

 

استفاده از فروشگاه اینترنتی فیسبوک برای فروش محصولات

فیسبوک یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات و خدمات راه اندازی کرده است. این فروشگاه، فرصتی عالی برای کاربران فیسبوک به منظور فروش و خرید انواع محصولات است. با استفاده از ویژگی‌های مختلف این فروشگاه، کاربران می‌توانند محصولات خود را به راحتی بفروشند و همچنین خریداران می‌توانند به راحتی جستجوی محصولات مورد نیاز خود را انجام دهند و آنها را با قیمت مناسبی خریداری کنند. استفاده از فروشگاه اینترنتی فیسبوک، به کسب و کارها و فروشندگان کمک می‌کند تا بازار فروش خود را گسترش دهند و به دنبال جذب مشتریان جدید باشند.

ارائه‌ی پادکست‌ها و ویدیوهای آموزشی در رابطه با کسب و کار در فیسبوک (تضمینی)

فیسبوک به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی جهان، در حوزه کسب و کار نیز دارای اهمیت بسیاری است. به منظور راه‌اندازی و موفقیت کسب‌وکارها در فضای دیجیتال، ارائه‌ی پادکست‌ها و ویدیوهای آموزشی در رابطه با استفاده از این شبکه اجتماعی به عنوان یکی از روش‌های موثر و جذاب شناخته شده است. این پادکست‌ها و ویدیوهای آموزشی می‌توانند به صورت رایگان و یا با هزینه‌ی کمتری در دسترس کارآفرینان و کسب‌وکارها قرار گیرند.

استفاده از نرم‌افزارهای تحلیلی برای پیش‌بینی رفتار مشتریان

استفاده از نرم‌افزارهای تحلیلی به عنوان یک ابزار قدرتمند در صنعت بازاریابی و فروش بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این نرم‌افزارها با جمع‌آوری و تحلیل داده‌های مشتریان، قابلیت پیش‌بینی رفتار آنها را به شکل دقیقی فراهم می‌کنند. با استفاده از این نرم‌افزارها، تیم‌های بازاریابی و فروش می‌توانند روش‌های بهینه برای جذب و نگه‌داشت مشتریان را پیاده‌سازی کرده و در نهایت درآمد خود را افزایش دهند. به طور کلی، استفاده از نرم‌افزارهای تحلیلی به عنوان یک ابزار مهم در صنعت بازاریابی و فروش، برای شرکت‌ها و سازمان‌ها بسیار مفید است.

فعال کردن اشتراک های پولی

روش‌ دیگری که کاربران فیسبوک می‌توانند از آن درآمد کسب کنند، فعال کردن اشتراک‌های پولی است. با این روش، کاربران می‌توانند با ارائه محتوای انحصاری و کیفیت بالا، افراد را جذب کنند و در عوض پول دریافت کنند. اما برای رسیدن به این هدف، به برنامه‌ریزی و استراتژی‌های مناسب نیاز است. اگر چیزی جز دانش و تجربه برای فروش ندارید، فیس بوک به شما اجازه می دهد در ازای پول، بینش خود را با کاربران به اشتراک بگذارید. می‌توانید پرداخت‌های مکرر ماهانه را در ازای محتوای انحصاری، معاملات و پاداش‌ها فعال کنید. فیس بوک نشان های ویژه ای را در اختیار حامیان پولی شما قرار می دهد تا بتوانید بدون هیچ مشکلی به آنها رسیدگی کنید.

با این حال، روش کسب درآمد از اشتراک طرفداران در فیس بوک یک برنامه مبتنی بر دعوت است. بنابراین، برای همه باز نیست.

پیدا کردن باگ های فیسبوک و کسب درآمدزایی

جوایز فیسبوک برای کسانی که باگ امنیتی پیدا می کردند، از سال 2011 چیزی حدود 4.3 میلیون دلار بوده که به بیش از  800 محقق داده شده است!

اما سوال این است که چرا فیسبوک برای محققین پیدا کردن باگ ها پولی میپردازد؟

یکی از این دلایل این است که هکرها به حساب های شخصی افراد مشهور نفوذ می کردند، تا به اطلاعات شخصی آنها دسترسی پیدا کنند و از آن ها پول بگیرند، که این کار از اعتبار شرکت بزرگی مثل فیسبوک کم می کرد. در همین راستا شرکت فیسبوک به کاربرانی که باگ های فسبوک را بتوانند پیدا کنند، تا رفع بشود مبلغی را به عنوان پاداش به آن ها پرداخت می کند.

شبکه های اجتماعی دیگر

با توجه به تعداد کاربران بیشتر، بیشترین ترافیک و بازدید، تبلیغات موفق، دارا بودن امکانات مختلف و روش های زیاد کسب و کار،  فیسبوک بیشترین درآمد را در میان شبکه های اجتماعی دارد. با این وجود، باید به این نکته توجه کنیم که شبکه های اجتماعی مختلف در زمان های مختلف و برای کسب و کارهای مختلف، نقش و اهمیت متفاوتی دارند. بنابراین، برای انتخاب بهترین شبکه بازاریابی و درآمدزایی، باید به نیازهای کسب و کار خود توجه کنیم و با توجه به آمارهای موجود و اهداف خود، بهترین شبکه را انتخاب کنیم.

به عنوان مثال برای کاربران ایرانی اینستاگرام بهترین و راحت ترین بستر برای ارائه محصولات است برای اینکه بتوانید محصولات و یا خدمات خود را به افراد داخل این شبکه معرفی کنید اولین نکته این است که صفحه کسب و کارتان باید دارای دنبال کننده ها یا همان فالوور های نسبتا زیاد و فعال داشته باشد اما از همان ابتدا که نمیتوان این خواسته را برآورده کرد.

برای حل این مشکل مشهد پنل خدماتی را مخصوص اینستاگرام در اختیار مشتریانش قرار داده، از جمله خرید فالوور اینستاگرام، لایک، ویو و …

این نکته هم قابل ذکر است که فقط افزایش فالوور ملاک نیست باید دنبال کنندگان صفحه شما واقعی و فعال باشند که مشهد پنل از این نوع سرویس هم حمایت میکند.

مشهد پنل با سابقه درخشانی که دارد میتواند گزینه مناسبی برای خرید فالوور اینستاگرام و دیگر خدمات باشد.